Handelsbetingelser
REGIONALS PRODUKTER
I Regionals fremstiller vi abonnements- og web-baserede oplevelsespakker, udviklede i forhold til specifikt udvalgte Europæiske regioner. Regionals koncept sælges som en abonnementsordning, eller som enkeltstående pakker. De produkter som indgår i pakkerne kan købes selvstændigt. Salget sker via Regionals’ web-site, www.regionals.dk, eller via salg fra butiksudsalg.
REGIONALS KUNDER
Regionals sælger til alle kunder i Danmark, som er fyldt 16 år (såfremt varen der købes indeholder alkoholholdige produkter). Kunder i udlandet vil kunne købe Regionals varer med tillæg af omkostninger, herunder blandt andet evt. told og moms.
Udenlandske kunder vil blive kontaktet særskilt med henblik på forsendelse m.v.
BETALING
Regionals ApS modtager betaling med sædvanlige betalingskort, mobilepay, bankoverførsel, og kontant betaling (i butik). Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
Fragt & LEVERING
Vores vine og delikatesser kan findes i Regionals’ webshop. Vi vil helst have at du/I kommer og ser og smager udvalget i vores butik. Men er du forhindret, sender vi gerne. Vi leverer på Sjælland fragtfrit ved ordrer over 2.000 kr. Ved ordrer under 2.000 kr. sender vi mod gebyr på 100 kr. Afhentning i Regionals’ butik, efter aftale, er gratis. Adressen er Haraldstedvej 47, 4100 Ringsted.
Regionals ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 13 samme dag, ordrer modtaget herefter sendes næstfølgende hverdag. Du kontaktes, når forsendelsen afsendes.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i produkt (materiale) og/eller produktets indpakning. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Regionals ApS vil herefter meddele evt. dækning af returneringsomkostninger i fornødent og rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Regionals ApS
Haraldstedvej 47
4100 Ringsted
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
REFUSION
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
RETURRET
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på jrh@regionals.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Regionals ApS
Haraldstedvej 47
4100 Ringsted
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
TILBAGEBETALING
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur.
KLAGEMULIGHEDER
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: jrh@regionals.dk.
Salg af alkohol
Ifølge lovgivningen, må der kun sælges drikke med mindre end 16,5% alkohol til personer over 16 år.
Derfor skal du som besøgende på vores webshop bekræfte din alder. Hvis vi er i tvivl om din alder, kan vi forlange, at du fremsender kopi af billed-ID.